Dwujęzyczna
szkoła podstawowa
w Rzeszowie

 

Tutaj każde dziecko dostaje szansę na przyszłość pełną możliwości

Dwujęzyczna szkoła Podstawowa

O czym marzysz dla swojego dziecka?

Pragniesz, by otrzymało najlepszy rozwój? By osiągnęło pełną swobodę językową, bo wiesz, że to zapewni mu unikalną przewagę na rynku pracy?
Chcesz, aby chodziło do wspierającej i życzliwej szkoły, w której uczeń jest traktowany z szacunkiem, nie obawia się zadawać pytania i prosić nauczyciela o pomoc? Szukasz szkoły podstawowej, która będzie wprost wymarzona dla Twojego dziecka?
Nie musisz szukać dalej. PROMAR jest TYM miejscem, w którym Twoje dziecko płynnie i naturalnie opanuje angielski, rozwinie swoje talenty, a przy tym doświadczy pozytywnej mocy edukacji. Tak, nasi uczniowie lubią się uczyć, poznawać świat, a przy tym otwierać się na najlepszą wersję swojej przyszłości.

Dwujęzyczność, którą zapewnimy Twojemu dziecku, stanie się kluczem do jego sukcesów.

Dwujęzyczność – must have!

Lepsza przyszłość z dwujęzycznością

 
Otwierając drzwi do naszej szkoły, otwieramy także przed Twoim dzieckiem drzwi do przyszłości pełnej wyzwań i nieograniczonych perspektyw. Oto dowody, jak zamierzamy to osiągnąć:
Postawiliśmy na nowoczesne i efektywne metody nauczania, które idą w parze z pozytywnym odbiorem u dzieci. Oznacza to, że nauka nie jest dla nich tylko żmudnym obowiązkiem, ale też źródłem satysfakcji.
Przykładamy wielką wagę, by stworzyć dzieciom przyjazne miejsce i zapewnić im kameralną atmosferę.
Zapewniamy intensywny rozwój językowy już od I klasy.
Angielski jest na pierwszym planie. Mamy go od 5 do 7 razy w tygodniu (w tym z udziałem native speakerów). Hiszpańskiego uczymy 2 razy w tygodniu. Dodatkowo angielski traktujemy jak język środowiskowy, co oznacza, że staramy się go używać podczas przerw, w stołówce, na spacerach i wycieczkach.
Każde dziecko jest dla nas wyjątkowe, dlatego wspieramy i rozwijamy indywidualne mocne strony i talenty, pomagając odkryć ich pełny potencjał.
Stawiamy nie tylko na wysoki rozwój językowy, ale także jakościową i nowoczesną edukację, która wspiera dzieci w budowaniu pewności siebie. Uczniowie naszej szkoły:
– swobodnie posługują się językiem angielskim w codziennych sytuacjach już od najmłodszych klas,
– mają znaczną przewagę językową w porównaniu do innych rówieśników,
– są gotowi, aby uczyć się, a w przyszłości studiować i pracować za granicą,
– myślą krytycznie i potrafią zadawać pytania bez skrępowania,
– znają swoją wartość i swoje mocne strony, a jednocześnie potrafią współpracować w grupie,
– są dostrzegani i wspierani,
– czują akceptację i bezpieczeństwo,
– a przede wszystkim: lubią do niej przychodzić

Dwujęzyczność – must have!

Program Dwujęzyczności w Szkole PROMAR

Wiesz już całkiem sporo. Ale mamy jeszcze kilka cennych informacji, które mogą okazać się kluczowe w kwestii podjęcia decyzji i zapisaniu do nas swojego dziecka:

Program językowy:

  • Uczymy dwóch języków obcych (angielskiego i hiszpańskiego) już od pierwszej klasy
  • ok. 50% zajęć prowadzimy po angielsku (w tym z native speakerami)
  • każdy uczeń jest przygotowywany do zdania prestiżowego egzaminu Cambridge i zdobycia certyfikatu językowego

Opieka i świetlica

  • Zapewniamy opiekę od 7:30 aż do 18:00
  • Do dyspozycji uczniów jest anglojęzyczna świetlica, w której dzieci mają możliwość skorzystać z różnych warsztatów (kulinarnych, DIY, plastycznych, kreatywnych) lub też pograć w planszówki czy na xBoxie lub swobodnie się pobawić

Atmosfera szkolna

  • Maksymalnie 14 uczniów w klasie
  • Przerwa rekreacyjna w połowie zajęć dla klas I-III (45-minutowy odpoczynek na świeżym powietrzu)
  • Wychowanie zgodne ze standardami Porozumienia Bez Przemocy
  • Międzynarodowe środowisko uczniów (uczniowie z różnych krajów, co sprzyja komunikacji w języku angielskim)
  • Cały czas wdrażamy Ocenianie Kształtujące, a także pracujemy nad realizacją hasła „szkoła w szkole”, aby jak najwięcej nauki odbywało się w szkole, a tylko minimalna część w domu,

Sukcesy uczniów

  • w 2023 roku nasi ósmoklasiści udowodnili sobie, rodzicom i nam, że są świetnie przygotowani do egzaminów – ich wyniki były na 3 miejscu w Rzeszowie.

Dlaczego PROMAR?

 

Absolwenci PROMAR

to młodzi obywatele świata, wyposażeni w wybitne kompetencje. Praktycznie wszyscy z nich idą do wymarzonego liceum, w tym dwujęzycznego, będąc na poziomie B2, a nawet C1 z angielskiego. Wielu z nich sięga z sukcesem po prestiżowy certyfikat językowy. Udało nam się także wypuścić w świat dwie absolwentki, które dziś uczą się w Stanach Zjednoczonych.

Opinie naszych rodziców

Nasza największa rekomendacja

 

Moglibyśmy długo i dużo opowiadać o tym, co zyska z nami Twoje dziecko. Ale zamiast zachwalać się samodzielnie, posłużymy się opiniami tych, którzy już nam zaufali. Oto rekomendacje rodziców naszych uczniów:

„Wybór szkoły Promar to doskonałe rozwiązanie. Córka ma tu wszechstronną opiekę. Przez cały pobyt w szkole ma czas wypełniony zajęciami i w zasadzie żadnych zadań do domu nie przynosi. Szkoła jest zadbana i bezpieczna a nauczyciele mili i uśmiechnięci. Małe klasy stwarzają warunki do osiągnięcia małych i wielkich sukcesów. Polecam innym rodzicom wybór tej szkoły.”

Mama uczennicy II klasy

„Odpowiada mi metoda wychowawcza, zdecydowanie odmienna od tej, w szkołach systemowych. Podręczniki te same, co w najlepszych szkołach prywatnych w Warszawie i innych dużych miastach. Syn po czterech latach po angielsku komunikuje się swobodnie, prawie jak po polsku”.

Tato ucznia V klasy

„Angażując się w rozwój i edukację naszego dziecka chcieliśmy aby środowisko, które go otacza było nieprzypadkowe i inspirujące. Zarówno interakcje rówieśnicze oraz relacje z kadrą pedagogiczną miały być pozytywnymi impulsami. Wachlarz zajęć dodatkowych, wycieczek, spotkań z ciekawymi ludźmi, możliwości edukacyjnych przerasta nasze oczekiwania. Dla nas, rodziców to przede wszystkim uśmiech dziecka, radość z jaką chodzi do Szkoły i progres w jego rozwoju jest bezpośrednim potwierdzeniem pozytywnej roli, jaką odgrywa Szkoła Promar.”

Tato ucznia klasy II

O co najczęściej pytają nas rodzice?

 
Być może chodzą Ci po głowie jakieś pytania do nas. Sami mamy poczucie, że jest jeszcze tyle do opowiedzenia. Poniżej znajdziesz kilka odpowiedzi, na pytania, które najczęściej zadają nam rodzice w trakcie rekrutacji.
Czy moje dziecko zrozumie nauczyciela i poradzi sobie w systemie dwujęzycznym?

W przypadku, gdy dziecko po raz pierwszy uczy się pewnych treści np. na lekcji biologii, jest mu zupełnie obojętne, czy termin pozna jako „gleba”, czy „soil”. Tutaj musimy mocno podkreślić, że wiedza nie jest przekazywana w formie suchego wykładu – nowe informacje wspieramy obrazem, filmem oraz innymi, ciekawymi pomocami naukowymi. Polecenia, które pojawiają się na lekcjach, są ilustrowane przykładem, czy chociażby gestem, który ułatwia ich zrozumienie.

Jak wygląda nauczanie dwujęzyczne?

Treści nauczania przedstawiane są częściowo w języku angielskim, a częściowo po polsku. W ciągu ośmiu lat szkoły podstawowej średnio 50% zajęć przeprowadzonych jest w języku angielskim. Różni się to w zależności od konkretnego przedmiotu i rocznika.

W klasach młodszych języka angielskiego jest znacznie więcej, około 70%. W klasach starszych spora część materiału wprowadzana jest w języku polskim z uwagi na egzamin ósmoklasisty, który uczniowie siłą rzeczy muszą napisać po polsku. Zajęcia komputerowe, muzyka i wychowanie fizyczne w ponad 80% prowadzone są w języku angielskim.

Język polski i historia i geografia Polski realizowane są w języku ojczystym, natomiast przyroda, plastyka, matematyka, geografia i historia świata naprzemiennie w języku polskim i angielskim. Około 30% materiału z chemii oraz fizyki przerabiane jest w języku angielskim.

W pracy z dziećmi i młodzieżą używamy metody CLIL, co oznacza, że nauczanie treści programowych jest zintegrowane z nauczaniem języka. Dzięki temu uczniowie przyswajają język w sposób dla nich naturalny, niejako automatycznie.

Czy zostanie zrealizowana podstawa programowa?
Obowiązuje nas polska podstawa programowa, którą w części realizujemy w języku obcym. Cały czas mamy na uwadze egzamin ósmoklasisty, który jest obowiązkowy dla każdego ucznia. Egzamin ten musi być napisany w języku polskim, zatem bardzo dbamy o jakość wprowadzanego materiału, a nasi nauczyciele rozważnie planują lekcję i pracę z dziećmi.
Czy moje dziecko się zaadaptuje w środowisku dwujęzycznym?

Mamy stosowne procedury, które ułatwiają adaptację zarówno dzieciom dochodzącym do nas w późniejszych etapach edukacyjnych, jak i tych, które część życia spędziły za granicą. Nasza kadra jest odpowiednio przeszkolona do wprowadzania nowych dzieci do środowiska dwujęzycznego.

Jesteśmy otwarci i gotowi służyć pomocą wszystkim uczniom, a szczególnie tym, którzy znajdą się w nowym dla nich środowisku. Otwartość i gotowość do udzielenia wsparcia tyczy się zarówno nauczycieli, jak i pracowników administracji oraz samych uczniów.

Do kiedy muszę odebrać dziecko ze szkoły?
Naszym uczniom zapewniamy opiekę aż do 18:00. Po swoich lekcjach mogą spokojnie udać się do świetlicy, aby tam dalej rozwijać swoje pasje, uwalniać swoją kreatywność, odpocząć po zajęciach, pobawić się z innymi dziećmi czy też wspólnie odrobić zadania domowe. Mamy dwie świetlice: dla uczniów klas I-III i dla uczniów klas IV-VIII.

W ramach świetlicy zapewniamy dzieciom udział w przeróżnych warsztatach: artystycznych, ruchowych, kulinarnych, komputerowych, LEGO, relaksacyjnych i wielu innych. Możemy z czystym sumieniem napisać, że tu nie ma nigdy nudy.

Jesteś o krok od zapewniania swojemu dziecku najlepszego rozwoju i lepszej przyszłości. Co teraz? Chętnie zaprosimy Cię do nas, by lepiej się poznać.

Spotkanie online

Jeśli szukasz nowoczesnej alternatywy edukacyjnej dla swojej pociechy, koniecznie umów się z nami na niezobowiązujące spotkanie.

    lub wypełnij tradycyjne zgłoszenie


    Call Now Button